unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

03.05.2016

Cappadocia - ziua 1


Aveam de cateva luni planificata o excursie la Istanbul. Cu vreo saptamana inainte, ma uitam pe net si mi-au sarit in ochi niste poze din Cappadocia, asa ca nu am stat mult pe ganduri si m-am hotarat ca merita sa merg pana acolo. De la Istanbul mai sunt inca vreo 750km pe care ma gandesc  sa ii fac intr-o zi la dus si una la intors ca sa am timp o zi intreaga sa ma plimb prin zona.
Plecarea spre Turcia a picat cum nu se poate mai bine, adica pe 2 mai, a doua zi de Pasti, ceea ce inseamana ca ar trebui sa fie destul de liber. La ora 6.15 a.m. am plecat. Ca la orice plecare din Bucuresti, prima parte e destul de plictisitoare pentru ca e deja a 4-a oara cand fac drumul asta numai in ultima jumatate de an.

Langa Targovishte
Langa Targovishte
Langa Targovishte
Langa Targovishte










La granita cu Bulgaria merge repede pentru ca in sfarsit au terminat de reparat podul. Trec de Ruse si o iau spre Razgrad. Drumul e aproape pustiu si destul de bun. Desi soarele apare din cand in cand, mie mi-au inghetat mainile bocna. Porcaria asta de incalzire in ghidon nu e buna de nimic, asa ca din cand in cand mai stau cu mana pe motor sa ma mai incalzesc. Din cauza frigului parca nici nu-mi arde de drum...dupa Targovishte drumul traverseaza o zona deluroasa destul de virajata si nu ma bucur deloc de ea. Pe langa faza cu frigul, in prima parte a drumului, ca de obicei cand plec intr-o tura mai lunga, imi fac tot felul de griji: poate ma lasa placutele de frana, poate mi se toceste anvelopa, poate o sa se strice ceva la motor... asa ca, cu tot felul de ganduri in cap, Bulgaria trece pe nesimtite pe langa mine, si in jur de ora 11 iata-ma ajuns la granita cu Turcia.
Sunt în jur de 6 ghisee de trecut: 2 pe partea bulgareasca si vreo 4 pe partea turceasca si pare ca turcii sunt cam speriati de bombe, si zic asta la propriu, pentru ca e prima oara cand sunt controlat in bagaje  de cand merg cu motorul. Nu scapa nimeni de control, se uiata si in portbagaj si in masina, peste tot. Noroc ca am doar 4 masini in fata si merge relativ repede, asa ca in vreo juma' de ora reusesc sa trec. Nu la fel de norocosi sunt si soferii de tir care vor sa intre in Bulgaria... Coada de tiruri care asteapta in granita parca nu se mai termina... se intinde pe vreo 7km.

granita cu Turcia
Pana la Erdine drumul e pustiu, apoi incepe sa se cam aglomereze asa ca ma hotarasc sa schimb planul si sa intru pe autostrada. In Turcia toate autostrazile se platesc si trebuie sa-ti cumperi o cartela cu un credit minim de vreo 12Euro si la fiecare punct de control au senzori care iti citesc cardul fara sa fie nevoie sa opresti. Cardurile cica se pot cumpara doar de la benzinarii Shell si nu mai stiu din ce loc. Problema e ca incep sa caut, si opresc la fiecare benzinarie dar de fiecare data sunt indrumat cu mare amabilitate catre urmatorea. In afara de distractia asta cu cautatul cartelei, ma mai distrez si cu vantul care sufla in rafale puternice din lateral... de cateva ori am zis ca ma darama sau poate sunt eu prea panicos.
Si iata ca ajung apropae de Istanbul la statia de taxare si eu nu am gasit niciun card. Asta e, trec ca taranu', se aude o sirena, semaforul se face rosu dar eu trec. Istanbulul e cel mai mare oras din Europa, are aproximativ 18 milionae de locuitori. Mai sunt cam 40-50km pana in centru si deja am intrat in oras. De aici incepe distractia, daca pana acum autostrada a fost aproape goala, de acum incet incet se formeaza un fel de ambuteaj care merge cam cu 70-90km/h aproape bara la bara. Astia sunt relaxati, nu prea semanlizeaza se baga peste tine pe banda usor-usor, dar constient. E haos! Sunt deja 4 benzi pe sens si se formeaza tot felul de bretele pe stanga, pe dreapta, ma mai intersectez cu o alta autostrada, astia schimba benzile intr-o veselie... si totul se intampla foarte rapid. Din cauza asta ratez autostrada care se duce spre Sultan Ahmet si o iau pe O2 catre partea de Nord a orasului. Mi-e frica ca o sa ajung la podul peste Bosfor si o sa trec in Asia asa ca ma decid sa ies de pe autostrada si sa o iau prin oras. Frate cat de mare e! nu e foarte aglomerat dar tot imi ia cam ora si ceva sa ajung la hotel. Orasul pare mai gol ca de obicei, parca sunt mai putin turisti, probabil ca din cauza ultimelor atentate.
E ora 4.40. Am facut cam 10 ore si jumatate. Maine urmeaza sa plec spre Cappadocia...

Citeste mai departe: Cappadocia - Ziua 2

Sfanta Sofia

Sfanta Sofia
Sfanta Sofia

Bosforul si turnul Galata
Moscheia Albastra



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu